Curs valutar
  • EUR
    21.3640
    0.0936%
  • USD
    17.7774
    0.0478%
  • RUB
    0.2379
    0.2942%
  • RON
    4.3366
    0.1015%
  • UAH
    0.6413
    0.3431%

Bombonici – brandul de haine pentru copii care asigură locuri de muncă pentru sătenii din Sadaclia

27 Apr. 2021, 09:44
 // Categoria: Societate // Autor:  Petru Cosoi
27 Apr. 2021, 09:44 // Societate //  Petru Cosoi

Bombonici este un brand de haine pentru copii, lansat în anul 2004 de către Silvia Lazu. Însă istoria brandului începe mult mai devreme. Silvia Lazu cosea hăinuțe încă de când avea 10 ani. Mama ei, croitoreasă de profesie, a fost primul tutore care a îndrumat-o și a învățat-o această meserie. Silvia a crescut printre culori, stofe, schițe și accesorii incredibile. Cu nerăbdare aștepta clipa în care mama se va aşeza din nou în faţa maşinii de cusut. Silvia a rămas fidelă acestei pasiuni din copilărie și a avut grijă să nu uite lecțiile primite atunci. În anul 2000, odată cu nașterea primului copil, Silvia Lazu decide să pornească o afacere proprie, fiind ajutată la început de părinți.

„Istoria Bombonici a început cu un „bombonici” micuț, primul meu copil. În anul 2000, piața hăinuțelor pentru copii, în special bebeluși, arăta cu totul altfel. Aproape că nu exista. Iar eu aveam o necesitate personală de a îmbrăca puiul în haine calitative și gingașe, asemenea îmbrățișărilor părintești. Din păcate, nu era o diversitate în modele, design, dar nici produse de calitate, cu cusături finuțe și stofe alese cu grijă . Așa am început să inventez și să cos hainuțe pentru fetița mea, acasă. Erau destul de drăguțe si cel mai important – comode. Astfel, , am început a coase pentru rude la rugămintea lor, vecini, dar și oameni necunoscuți, care ajungeau la mine prin recomandări. Pasiunea, dragostea și visele sunt doar o parte a succesului. Fără perseverență și cunoștințe mi-ar fi fost mult mai greu, de aceea au urmat studiile în domeniu care m-au ajutat să creez propria marcă. De ce Bombonici? Anume așa o numea sora pe fiica mea, și îmi plăcea atât de mult, încât am vrut ca această dezmierdare –  „bombonici”, să se asocieze cu hăinuțele „dulci” ale nou-născuților, cu gingășia și dragostea cu care lucrăm”, spune Silvia.

În 2004, Silvia Lazu lansează oficial afacerea și deschide o întreprindere de confecţii în satul de baştină, Sadaclia din raionul Basarabeasca. Au fost cumpărate șapte mașini de cusut și au fost angajate sase croitorese, iar Silvia lucra de rând cu ele. Ea și-a propus din start să creeze haine pentru copii de o calitate înaltă, iar rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Pe parcursul anilor, Bombonici a devenit una dintre cele mai îndrăgite mărci de haine pentru copii din țară.

„Fiind pe piață deja de 17 ani, continuăm să producem hăinuțe pentru copii, fiindcă la asta ne pricepem cel mai bine. Noi cunoaștem acest domeniu cap-coadă, și ne place că el se află într-o schimbare permanentă, iar noi îi ținem pasul zi de zi. Astfel creștem, experimentăm, căutăm noi soluții atât în design cât și la producție sau livrare. Inițial produceam doar hăinuțe, acum sortimentul nostru conține și multe accesorii, iar vârsta maximă pentru care avem hăinuțe în vânzare a crescut cu timpul până la 3 anișori. Și aceasta nu este o coincidență. Primii trei ani sunt considerați ca fiind cei mai importanți în formarea copilului, a personalității și temperamentului său. Suntem foarte motivați, astfel, să fim alături de clienții noștri de la nașterea odorașilor și până la grădiniță. Și, sincer, ce poate fi mai dulce și plăcut decât crearea hăinuțelor pentru bebeluși?”, declară Silvia.

Startul oricărei afaceri presupune o necesitate continuă de investiții. La început, Silvia a primit ajutor de la părinții săi, ca să reușească să dezvolte afacerea. Pe parcurs, Bombonici a beneficiat și de suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.

„Provocările ce țin de partea financiară, desigur, apar primele. Este vorba despre investiții de ani de zile, până începi a primi un venit. La acest capitol m-a ajutat familia foarte mult. Poate, avea  să fie mai simplu să plec și eu peste hotare, pentru a face un ban acolo, dar am refuzat categoric să plec din țară. Doream să creez ceva aici, știam că ne va reuși. Un alt factor esențial este că am crescut împreună cu cumpărătorii noștri, am ascultat și analizat doleanțele lor. Trebuie să fii pregătit din start și să știi că, clienții nu te vor invada peste noapte. E o cale lungă, bazată pe încredere și comunicare. Încă unul dintre cele mai grele aspecte ale unei afaceri este propria disciplină și motivație de a lucra în fiecare zi. Știam că în spatele acestei afaceri e toată familia mea și zeci de angajați. Nu puteam să-i dezamăgesc, nu aveam voie să renunț, chiar dacă erau zile în care nu mai aveam puteri”, spune Silvia.

Cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, brandul Bombonici a obținut recent certificare internațională pe standardele ISO 9001:2015 și ISO 45001:2018, , care au permis sporirea capacității de producție a întreprinderii și oferirea unor locuri de muncă sigure pentru angajații săi. Bombonici a beneficiat de consultanță și suport în implementarea și certificarea de către un organism internațional  a sistemului integrat de management calitate – siguranță ocupațională conform cerințelor standardelor internaționale ISO, dar și instruiri profesioniste pentru dezvoltarea afacerii. Certificarea cu standardul internațional al managementului calității ISO 9001:2015  a stimulat creșterea eficacității întreprinderii și a îmbunătățit calitatea produselor, sporind astfel nivelul de satisfacere al clienților.  În același timp, prin implementarea noului standard de management al sănătății și securității ocupaționale ISO 45001:2018, Bombonici vine în întâmpinarea nevoii de siguranță a angajaților săi, oferindu-le locuri de muncă sigure și decente, în conformitate cu cerințele internaționale. Aceste certificări cresc competitivitatea brandului Bomboniciși îi oferă noi oportunități pe piețele din străinătate.. În prezent, prin intermediul programului SMART Factory al Proiectului de Competitivitate din Moldova, peste 20 de fabrici au obținut certificări internaționale, asigurând locuri de muncă decente pentru mai mult de 3.500 de angajați. Acreditările internaționale contribuie la creșterea competitivității sectorului pe termen lung și atragerea clienților europeni, care pun un accent deosebit pe calitatea produselor. În 2020, Bombonici a lansat și magazinul online cu livrare în toată țara. „Magazinul online este un pas foarte important în dezvoltarea activității noastre. Orice mămică, în primele luni din viața bebelușului său, des apelează la serviciul livrare pentru a primi produsele cât mai aproape de casă. Iar într-un an pandemic, este un serviciu dublu necesar. Am vrea să creștem și mai mult, ca să putem livra și peste hotarele Moldovei, dar aceasta este o altă etapă, la care vom ajunge cu siguranță”, spune Silvia.

USAID, Suedia și UK au susținut 40 de branduri locale să-și dezvolte magazine online și să-și avanseze serviciile de comerț electronic prin intermediul Programului de Accelerare a Comerțului Electronic implementat de Centrul de Excelență în Design și Tehnologii ZIPhouse. În anul 2040 se estimează că aproximativ 95% din toate achizițiile din întreaga lume vor avea loc online, iar Moldova se aliniază acestor tendințe.

„ Cu ajutorul Proiectului de Competitivitate din Moldova am colaborat cu o agenție creativă și profesionistă, care ne-a creat identitatea vizuală, logo-ul și alte materiale promoționale. Am avut posibilitatea să procurăm mașina de imprimat pe textile și să ne extindem echipa, angajând mai mulți oameni din sat”, spune Silvia.

În 2020, Silvia Lazu a fost desemnată președintele Asociației Patronale a Industriei Ușoare (APIUS). În perioada mandatului său de 2 ani, Silvia își propune să dezvolte acest segment cheie al economiei naționale – industria ușoară.

„Această industrie are capacitatea de a crea un număr impunător de locuri de muncă în Moldova. Fabricile și rețelele de comercializare ale produselor din acest sector au puterea de a reține în țară cadrele prețioase, specialiști din diverse domenii. Astăzi, la fabrica noastră din sat, lucrează circa 140 de oameni, 70% din ei sunt săteni de-ai locului, ceilalți sunt din satele vecine. Oamenii aceștia vin zilnic la muncă pe jos, pe biciclete sau cu transportul oferit de fabrică. Ei sunt adevărații creatori de hăinuțe, plăpumioare, căciulițe, dar cel mai important – creatori de valoare. Suntem atât de fericiți să-i auzim pe consăteni că le place să lucreze la Bombonici, să facă un ban acasă și să fie, în același timp, alături de familiile lor. Să nu uităm că și tinerii au acum o platformă în plus pe care se pot exprima din punct de vedere creativ. Prin urmare, acești factori ar putea duce la sporirea ocupării populației și majorarea nivelului bunăstării oamenilor noștri”, susține Silvia.

P.

Realitatea Live

Ședința de judecată în dosarul Accent Group vs Veaceslav Platon, din 5 mai 2021
Ședința Comisiei Electorale Centrale, din 5 mai 2021
Briefing de presă al deputatului Vasile-Andrei Năstase, președintele Comisiei de anchetă „Nicolae Ceaus”
Conferința de presă privind procesul de vaccinare împotriva COVID-19 în Republica Moldova
Lansarea Zilei Europei 2021
Lansarea studiului „Reacția autorităților la investigațiile jurnalistice pe teme de integritate și corupție”
Președintele Maia Sandu, în dialog cu diaspora din Spania și Portugalia
Prezentarea publică a conceptului de proiect „Green Safety Corridor in Chisinau” (bd. Dacia, tronsonul str. Hristo Botev – bd. Traian)
Lansarea Campaniei sociale de susținere a personalităților notorii din domeniul culturii cu genericul: „Dăruim lumină”
05 Mai 2021, 20:46
 // Categoria: Politica // Autor:  Cristina Vlah
05 Mai 2021, 20:46 // Politica //  Cristina Vlah

Alegerile din iulie împart partidele parlamentare pe baricade. Unele formațiuni își doresc să meargă pe cont propriu, iar altele își doresc să se unească în blocuri electorale, ca să obțină șanse de a accede în Parlament, informează Realitatea.md.

O nouă alianță între partidele PPDA și PAS este exclusă de ambele părți. Acest lucru a fost menționat de către deputatul PAS, Vladimir Bolea, precum și de către deputatul PPDA, Igor Munteanu. „Ca alianță electorală cred că e imposibil să o avem cu PAS, dar o colaborare oricând este binevenită”, a spus Munteanu în cadrul emisiunii „Punctul pe Azi”, de la postul TVR.

Deputatul PAS consideră că formațiunea, pe care o reprezintă va merge singură în alegeri și speră să obțină o majoritate în viitorul Parlament. „Noi lucrăm ca să luăm minim 51 de mandate. Toate partidele tind să ia asta, pentru că orice partid vrea să formeze în mod ușor un Guvern. Cred că vor fi minim 58 de mandate pro-europene a partidelor de dreapta”, a declarat Vladimir Bolea.

Și președintele de onoare al PD, Dumitru Diacov, a menționat că formațiunea sa va merge independent la alegerile anticipate. Însă, își dorește foarte mult ca partidul său să fie luat în considerație pentru a forma o viitoare coaliție parlamentară în vederea formării unui Guvern.

„Eu cred că putem să ne așteptăm la surprize, că ar putea fi și 40% de dreapta – și restul să fie de stânga. O bună parte din campania electorală va fi pe facebook…  PDM are suficiente forţe în teritoriu, are experienţa necesară, sperăm că vom reuşi să ne mobilizăm chiar și în condiţiile destul nocive în care este R. Moldova. Este această psihoză de stânga-dreapta, dar PDM, ca şi celeltate partide, cred că va mobiliza partidul şi activul din teritoriu şi vor merge la aceste alegeri”, a spus Dumitru Diacov.

Democratul a spus că își dorește o coaliție cu PAS și cu PPDA în viitorul Parlament. „Ca lumea să nu vă suspecteze că faceți coaliție cu Usatîi – spuneți că veți face cu PD, cu oameni cu experiență și vom merge înainte. Noi în trei facem coaliție și mergem înainte. Va fi foarte greu dacă un singur partid va avea 51 sau 52 de mandate, pentru că unul se poate îmbolnăvi, sau va fi în deplasare și de aceea e nevoie de un aliat, de un partener”, susține Diacov.

Menționăm, că data alegerilor parlamentare anticipate a fost stabilită pentru 11 iulie.

 
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Havuzul din Grădina Publică „Ștefan cel Mare”, în reparație
Havuzul din Grădina Publică „Ștefan cel Mare”, în reparație
Marcajele de străzile Capitalei, invizibile
Marcajele de străzile Capitalei, invizibile
Parcarea mașinilor în scuarul Circului, interzisă
Parcarea mașinilor în scuarul Circului, interzisă