Legea care ar urma să-i fie acordat un statut municipiului Bălți a fost astăzi dezbătut în cadrul Comisiei administrație publică, document ce conține prevederi referitoare la organizarea administrativ-teritorială a municipiului, constituirea, funcționarea și competențele Consiliului municipal, atribuțiile primarului, alegerea viceprimarilor etc.
Proiectul reglementează organizarea serviciilor publice, administrarea patrimoniului, precum și formarea bugetului municipal.
În opinia autorilor, proiectul privind statutul municipiului Bălți va permite Consiliului municipal și primarului să întreprindă o serie de acțiuni ce vor contribui la consolidarea capacității administrației publice municipale, a raporturilor acesteia cu administrația publică locală din componența municipiului, dar și cu serviciile publice municipale, și vor impulsiona dezvoltarea regiunii în ansamblu.
Conform noii lege ce se vrea aprobată, Primăriei municipiului Bălți ar urma să-i fie acordate drepturile de colectare a taxelor locale din toate domeniile de activitate desfășurate pe teritoriul municipiului, comparativ cu atribuțiile din prezent, care sunt îndeplinite de Serviciul Fiscal de Stat.
Precizăm că, anterior s-a încercat de mai multe ori ca legea dată să ajungă pe masa deputaților, însă fără rezultate.
Implementarea prevederilor acestui proiect nu necesită alocarea mijloacelor financiare suplimentare din bugetul public național.
Proiectul urmează a fi supus dezbaterilor, pentru prima lectură, în ședința plenară a Parlamentului din această săptămână.
Inițiativa legislativă poate fi consultată aici.