În contextul pandemiei de COVID-19, S.A. „Apă-Canal Chișinău” îndeamnă consumatorii să expedieze indicii contoarelor de apă potabilă, prin intermediul platformei de autocitire, pentru a asigura măsurile de protecție a sănătății clienților și propriilor angajați, dar și pentru a evita facturarea unui consum estimat.
Prin urmare, consumatorii pot transmite indicii contorului, prin intermediul acestei metode, specialistului delegat din cadrul Direcției comerciale în regim online, sau prin intermediul aplicațiilor mobile.
Potrivit informațiilor, indicii transmiși vor constitui baza de calcul a emiterii facturii. Astfel, consumatorii vor achita pentru consumul real de apă din luna respectivă.
Totodată, dacă autocitirea nu este transmisă conform condițiilor și termenelor indicate în factură, procesarea se va realiza în baza consumului lunar estimativ al serviciului de alimentare cu apă.
În acest sens, S.A. „Apă-Canal” informează consumatorii că aceștia pot expedia indicii contorului specialistului delegat din cadrul Direcției comerciale sau prin intermediul rețelelor de socializare precum Viber, WhatsApp, Telegram etc.
Specialistul delegat pentru introducerea datelor autocitire în cadrul Direcției comerciale poate fi contactat:
- consumator casnic apartamente, la nr. de telefon 062100679
- consumator casnic sector particular la nr. de telefon 060001663
- alți consumatori (agenți economici, sectorul de stat, gestionarii fondurilor locative) la nr. de telefon 062100729
În atenția consumatorilor, pentru a nu transmite date eronate, trebuie să citiți doar cifrele de culoare neagră de pe ecranul apometrului, de la stânga la dreapta, începând cu primul număr. Valoarea rezultată constituie numărul total de metri cubi de apă înregistrați de apometru în momentul efectuării citirii. Cifrele de culoare roșie indică subdiviziunile unui metru cub (sute de litri, zeci de litri, litri) și nu trebuie citite.