Peste 500 de persoane, printre care producători din Republica Moldova, distribuitori și reprezentanți ai rețelelor comerciale din 40 de țări, precum și experți economici cu renume, reprezentanți ai partenerilor de dezvoltare, s-au întrunit online în cadrul Moldova Trade Forum. Evenimentul este o platformă de stabilire a parteneriatelor de afaceri și de promovare a exporturilor din Republica Moldova și este organizat pentru al doilea an consecutiv.
Astfel, în perioada 28-30 aprilie are loc cea de-a doua ediție, iar prima zi a forumului a fost dedicată unor prezentări și discuții privind provocările cu care se confruntă în prezent antreprenorii și modul în care se pot adapta cu succes la noua normalitate.
„Suportul pentru consolidarea competitivității companiilor moldovenești se conformează totalmente priorității strategiei de țară a Suediei de a contribui la dezvoltarea economiei de piață în Moldova, astfel încât țara să poată profita din plin de Acordul de Asociere cu UE. Eforturile noastre comune s-au axat pe acordarea de asistență companiilor în promovarea pe noile piețe externe și găsirea de noi parteneri. În acest context, este o plăcere să observăm progresul notabil atins în toate componentele proiectului AdTrade, în pofida situației pandemice. Sperăm că Moldova Trade Forum, organizat în aceste zile, va aduce noi oportunitățile pentru companiile locale”, a declarat Anna Lyberg, Ambasadoarea Suediei în Republica Moldova.
Participanții au mai avut ocazia de a afla despre oportunitățile de finanțare oferite de partenerii de dezvoltare pentru dezvoltarea capacităților de export ale companiilor de pe ambele maluri ale Nistrului, cum să-și sporească prezența pe piața externă sau locală, precum și despre avantajele comerțului electronic în contextul post-pandemic.
„Criza curentă este și o oportunitate pentru schimbări în bine și de a ne recupera de o manieră mai incluzivă. Oportunitățile emergente sunt în jurul nostru, iar evenimentul de azi are o importantă deosebită – am reușit să întrunim circa 500 de participanți din 38 de țări și să facilităm 175 de ședințe individuale B2B, ceea ce reprezintă o oportunitate unică pentru stabilirea de contacte de afaceri și parteneriate de lungă durată”, a menționat Dima Al-Khatib, Reprezentanta Rezidentă PNUD în Republica Moldova.
Invitatul special al Forumului, Kjell Anders Nordström, plasat pe locul nouă la nivel internațional și numărul unu în Europa în clasamentul celor mai notorii gânditori din domeniul managementului, le-a vorbit participanților despre internaționalizarea afacerilor în contextul noi normalități și soluțiile de adaptare pentru antreprenorii moldoveni în contextul post-pandemic.
Moldova Trade Forum 2021 va continua cu două zile de întâlniri bilaterale dintre distribuitori, reprezentanți ai unor mari rețele comerciale din străinătate și producători moldoveni.