Curs valutar
  • EUR
    20.0598
    0.0523%
  • USD
    17.4017
    0.1609%
  • RUB
    0.2126
    -0.5174%
  • RON
    3.8191
    0.0969%
  • UAH
    0.3886
    0.1287%

Toate știrile

10 august 2026

Ceaiul de plante la modă, adorat de fotbalistul Lionel Messi. Cei care îl beau spun că are efecte miraculoase

02 Iun. 2024, 15:50
 // Categoria: Sport // Autor:  Elena Putregai
02 Iun. 2024, 15:50 // Sport //  Elena Putregai

Cu un miros de pământ și un gust amar, ceaiul preferat de mari nume ale fotbalului ar putea fi secretul unei siluete de invidiat, scrie Daily Mail. Infuzia puternică,  îndrăgită în Argentina, unde este mai populară decât cafeaua, nu poate fi comparată cu ceaiurile verzi obișnuite din supermarketuri. Cei care o consumă spun că are efecte miraculoase de pierdere în greutate, vânzătorii lăudându-se că are dubla calitate de a vă face să vă simțiți sătul mai repede și de a vă accelera metabolismul pentru a distruge grăsimile.

Lionel Messi a devenit un fel de ambasador al băuturii, postând deseori fotografii cu el și cu o cană în care se află băutura din frunzele măcinate ale plantei yerba mate. Până și David Beckham, coproprietar al actualului club al lui Messi, a fost convins să o încerce. El a postat pe Instagram o fotografie cu el însuși sorbind maté printr-o bombilla, cu explicația: „Dacă este suficient de bun pentru Leo“.

Maté oferă un impuls energetic similar cu cel al cafelei.

Pe lângă faptul că obțineți un impuls de energie, schimbarea ceștii de cafea de dimineață cu maté vă poate ajuta să pierdeți câteva kilograme.  Iar cercetătorii din Brazilia au declarat în 2019 că băutura verde are proprietăți „anti-obezitate”.

Un studiu sud-coreean din 2015 a constatat că persoanele supraponderale care au luat capsule de yerba maté în fiecare zi dau jos repede kilogramele în plus. Și alte studii au scos la iveală beneficii similare. De exemplu, un studiu realizat în 2018 în Norvegia a testat suplimentul pe 11 cicliști de sex masculin și a constatat că a crescut cantitatea de grăsime arsă în timpul exercițiilor fizice.

Dar, deși este plin de antioxidanți și de alți stimulenți, efectele de pierdere în greutate ale băuturii maté ar putea fi datorate și cofeinei, potrivit dieteticianului Dr. Duane Mellor, de la Universitatea Aston.

Acesta a declarat că „A fost publicat un studiu care a analizat metabolismul grăsimilor legat de exercițiile fizice, folosind tineri care erau considerați a avea o greutate corporală sănătoasă“.

Maté este, de asemenea, bogat în polifenoli, compuși puternici din fructe și legume care, potrivit unor studii, stimulează metabolismul.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
10 Aug. 2026, 16:08
 // Categoria: Slider // Autor:  Daniela Baranovschi
10 Aug. 2026, 16:08 // Slider //  Daniela Baranovschi

Franța se confruntă cu o secetă deosebit de intensă, care pune o presiune tot mai mare asupra resurselor de apă. Autoritățile au impus restricții în cea mai mare parte din țară și se reunesc miercuri pentru a evalua situația hidrologică la nivel național.

Aproape 70% din teritoriul Franței se află sub restricții privind utilizarea apei, în condițiile unei secete pe care autoritățile o descriu drept „deosebit de intensă”. Duminică, toate cele 99 de departamente din Franța continentală și din Corsica se aflau cel puțin sub nivelul de vigilență din cauza secetei, cea mai redusă treaptă a sistemului francez de avertizare, scrie Mediafax.

Situația este însă mult mai gravă în cea mai mare parte a țării: 67 de departamente sunt la nivelul maxim de criză, iar alte 21 sunt la un nivel ridicat de alertă, potrivit Ministerului francez al Tranziției Ecologice.

Ministrul Tranziției Ecologice, Monique Barbut, a convocat pentru miercuri, 12 august, o reuniune a Comitetului de anticipare și monitorizare hidrologică (CASH), la care vor participa și reprezentanții prefecturilor regionale. Autoritățile urmează să analizeze situația apelor subterane, a râurilor și a solului din întreaga țară, pe baza celor mai recente date furnizate de serviciul meteorologic francez și de specialiștii în resurse de apă.

De asemenea, specialiștii vor evalua evoluția pânzei freatice, debitele râurilor și umiditatea solului, precum și efectele secetei asupra consumului de apă și a zonelor afectate. Analiza va include și consecințele asupra faunei și florei.

Pe agenda comitetului se află și modul în care a fost gestionat actualul episod de secetă, precum și măsurile necesare pentru o mai bună pregătire în fața unor astfel de situații.

Ministerul francez al Tranziției Ecologice a precizat că obiectivul este găsirea de soluții pentru a limita efectele viitoarelor episoade de secetă și pentru a reduce vulnerabilitatea regiunilor afectate.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant