Dosarele pentru înregistrarea candidaților la funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova trebuie depuse la Comisia Electorală Centrală, cel târziu cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor. Acestea vor fi examinate în termen de 7 zile, iar ulterior va fi luată decizia dacă candidatul X sau Y va fi sau nu înregistrat.
Acestea sunt condițiile desemnării și înregistrării candidaților pentru funcția de deputat.
Decizia a fost luată, astăzi, de membrii CEC în cadrul unei ședințe de lucru. Potrivit CEC, în conformitate cu prevederile legale, procesul de desemnare a candidaților începe cu 60 de zile înainte de ziua alegerilor și se termină cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor.
Candidații pot fi desemnați de către partide politice și alte organizații social-politice, blocuri electorale, dar și candidați independenți.
„Documentul descrie particularitățile înregistrării blocurilor electorale pentru alegerile parlamentare, procedura de eliberare a listelor de subscripție, constituire şi înregistrare a grupurilor de inițiativă pentru susținerea candidaților independenți la funcția de deputat, condițiile speciale pentru candidații la alegerile parlamentare și procedura de depunere a documentelor pentru înregistrare în calitate de concurenți electorali, precum și înregistrarea acestora”, se menționează în comunicatul CEC.
Textul integral al Regulamentului poate fi găsit aici