Secretarul general al Parlamentului va avea atribuții de gestionare a bugetului instituției legislative, dar și de angajare sau demitere a angajaților. Deputații au aprobat în lectură finală cu 58 de voturi proiectul de modificare a Regulamentului Parlamentului, prin intermediul căruia i se atribuie secretarului general competențe noi.
Până în prezent, atribuțiile respective reveneau președintelui Parlamentului.
„Proiectul de lege a fost elaborat în vederea eficientizării procesului de asigurare a gestiunii resurselor umane și de implementare a politicilor de personal, precum și a asigurării gestiunii resurselor bugetare, a activității financiar-economice a Parlamentului”, a argumentat președinta Comisiei juridice, numiri și imunități, Olesea Stamate.
Potrivit modificărilor operate la Regulament, secretarul general va informa semestrial și la necesitate Biroul permanent despre cheltuielile efectuate.
Precizăm că, în prezent Președinte al Parlamentului este Igor Grosu, iar secretar general – Tamara Gheorghița.