Dumitru Țîra, fondatorul grupului de presă REALITATE, a vorbit în cel mai recent interviu despre cum este să ai o afacere media și de ce era necesar să lanseze un site de știri în limba engleză despre Republica Moldova. Mai multe declarații și pe alte subiecte au fost făcute la „Ход слоном Четвертой власти” pentru contul de YouTube Business Samurai.
„Noi nu am concediat nicio persoană (în pofida pandemiei, în pofida războiului), da, pentru că războiul pe noi ne-a împins și mai mult, deja în jur de 50%, spre PR. Munceam la început noaptea, metaforic vorbind descărcam camioane, ca să putem ziua să facem jurnalism. Mai mult decât atât, în aprilie, am lansat proiect în limba rusă (Rupor.md), după care – un proiect în limba engleză (Moldovalive.md), pentru că am început să fim nervoși, că toată presa scria doar: Thank you, Poland; Thank you, România (tr. Mulțumim, Polonia; Mulțumim, România). Și nu înțelegeam de ce nimeni nu scrie despre noi, când depuneam eforturi mult mai mari ca țară”, spune Dumitru Țîra.
Astfel, analizând piața, a înțeles că nimeni nu scrie în limba engleză despre Republica Moldova.
„Ne-am mobilizat și în trei săptămâni am reușit să lansăm Moldovalive.md care acum foarte mult crește, are conținut deosebit și direcții stabilite, și clienții sunt străini, inclusiv presa internațională sau diaspora care nu mai trebuie să povestească câte jumătate de oră unde este Orheiul Vechi, spre exemplu, dar poate deschide site-ul și să arunce linkul potrivit”.
Potrivit lui Dumitru Țîra, „media este soluția pentru societate”.
„Pe de o parte e un soi de afacere, dar e foarte specific, adică trebuie să corespundă anumitor necesități apărute pe piață”.
În prezent, din grupul de presă fac parte site-urile: Realitatea.md (generalist, limba română); Bani.md (economic, limba română); Rupor.md (generalist, limba rusă); Moldovalive.md (știri despre Republica Moldova, limba engleză), RLIVE TV și Rlive.md (platformă de transmisiuni în direct).