Curs valutar
  • EUR
    19.9997
    -0.134%
  • USD
    17.3383
    -0.1298%
  • RUB
    0.2089
    -1.0531%
  • RON
    3.8168
    -0.11%
  • UAH
    0.3877
    0.2063%

Toate știrile

13 august 2026

Efectele consumului de cafea asupra inimii. Ce au descoperit cercetătorii?

30 Mart. 2023, 07:43
 // Categoria: Life // Autor:  Redacția Realitatea
30 Mart. 2023, 07:43 // Life //  Redacția Realitatea

Cercetătorii de la Universitatea din California au publicat rezultatele unui nou studiu, în timpul căruia au fost analizate efectele consumului de cafea asupra sănătății inimii.

Rezultatele studiului au fost raportate miercuri, în New England Journal of Medicine, după ce au fost analizate de mai mulți medici și cercetători. În timpul experimentului, 100 de voluntari au fost monitorizați cu ajutorul unor aparate performante, care au înregistrat date despre funcția cardiacă, pașii zilnici, tiparele de somn și glicemia persoanelor implicate.

Voluntarii, majoritatea mai tineri de 40 de ani, au primit, timp de două săptămâni, mesaje text, în care li s-a recomandat să bea sau să evite cafeaua cu cofeină în anumite zile. La finalul studiului, s-a constatat faptul că cei care au consumat cafea nu au avut mai multe episoade zilnice de bătăi suplimentare ale inimii, însă au fost observate mici dovezi ale unui alt tip de bătăi neregulate, numite contracții ventriculare premature.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Se pare că cercetătorii au descoperit astfel de bătăi premature în cazul voluntarilor care au băut două sau mai multe cești de cafea pe zi. De asemenea, s-a descoperit că, după ce au băut cafea, voluntarii au făcut cu 1.000 de pași mai mulți pe zi și au dormit cu aproximativ 36 de minute mai puțin.

Pe de altă parte, nu a existat aproape nicio diferență în ceea ce privește nivelul de zahăr din sânge. Dr. Dave Kao, cardiolog și expert în date de sănătate la University of Colorado School of Medicin, care nu a fost implicat în studiu, a declarat că acest experiment a fost realizat pe un număr mic de persoane și pe o perioadă scurtă de timp, astfel că rezultatele nu se aplică neapărat la populația generală.

Coautorul studiului, Gregory Marcus, cardiolog la University of California, San Francisco, a declarat că, adesea, își sfătuiește pacienții să experimenteze pe cont propriu felul în care îi afectează consumul de cafea și avertizează că efectele pot varia de la o persoană la alta.

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
13 Aug. 2026, 20:20
 // Categoria: Slider // Autor:  Ana Panaguța
13 Aug. 2026, 20:20 // Slider //  Ana Panaguța

Trei persoane au fost transportate la spital în urma unui accident rutier produs astăzi, 13 august, în jurul orei 12:49, pe traseul R-6 Chișinău–Orhei–Bălți, în apropierea localității Gornoe.

Potrivit informațiilor preliminare, o femeie de 61 de ani, aflată la volanul unui Renault Scenic, ar fi ieșit de pe un drum secundar fără să acorde prioritate unui Toyota Corolla, care se deplasa pe drumul cu prioritate.

În urma impactului, ambele automobile au fost avariate. La spital au fost transportați ambii conducători auto, precum și o minoră de 11 ani, pasageră în Toyota Corolla. Ulterior, fata a fost transportată la Chișinău pentru îngrijiri medicale.

Testarea alcoolscopică a celor doi șoferi a indicat 0,00 mg/l alcool în aerul expirat.

Poliția documentează cazul și urmează să stabilească toate circumstanțele în care s-a produs accidentul.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking