Rândurile de camioane la vamă continuă și în această săptămână. Potrivit autorităților, Republica Moldova are capacitate de a examina până la 120 de camioane zilnic, iar România – circa 40.
Așadar, dacă verificarea actelor se întâmplă mai rapid, pentru verificarea mărfurilor pe care le transportă șoferii petrec chiar și până la cinci zile în vamă. Acest fapt creează perturbări legate de export, termeni de livrare și drept urmare – pagube de ordin economic și financiar.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
În weekend problema s-a acutizat din cauza unei defecțiuni tehnici ce ține de sisteme informaționale. Duminică în preajma hotarelor țării au fost filmate rânduri imense de camioane care staționat pe marginea traseului.
Anterior, transportatorii din țara noastră au adresat o scrisoare președintei, prim-ministrei și ministrului Infrastructurii. Ei cer ca problema să fie discutată și soluționată la nivel înalt, de către conducerea Republicii Moldova și cea a României.
Luni, președintele Parlamentului de la Chișinău, Igor Grosu, a afirmat că, autoritățile cunosc foarte bine care este problemă și se lucrează pentru găsi soluții. „Într-un timp proxim vom veni cu soluție pentru a fluidiza traficul de mărfuri. Odată ce lanțurile logistice au fost întrerupte pe Marea Neagră din Odesa, noi putem să privim această problemă din perspectiva valorificării acestor oportunități”, susține oficialul. La rândul său, președintele Parlamentului Românei, Marcel Ciolacu, a menționat că, situația creată a fost inclusiv de blocajul feroviar, dar și a faptului că unii șoferi ucraineni nu au toate actele în ordine.
Șoferii camioanelor care transportă marfă se confruntă de mai mult timp cu faptul că trebuie să aștepte ore în șir la vamă, însă problema s-a intensificat după izbucnirea războiului din Ucraina. Anterior timpul estimat pentru controale era de circa 48 de ore, însă după izbucnirea războiului din Ucraina a ajuns la 4-5 zile.