Curs valutar
  • EUR
    21.4896
    0.0838%
  • USD
    17.9913
    0.0756%
  • RUB
    0.2489
    0.683%
  • RON
    4.3649
    0.1466%
  • UAH
    0.6535
    -0.8569%

Numărul plăcuțelor neutre de înmatriculare pentru șoferii din stânga Nistrului, în creștere

21 Mai 2021, 14:02
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Tatiana Rusnac
21 Mai 2021, 14:02 // Actualitate //  Tatiana Rusnac

Numărul traversărilor frontierei de stat a mijloacelor de transport cu numere de înmatriculare neutre este în creștere, anunță Biroul politici de reintegrare, într-un comunicat de presă.

Potrivit datelor furnizate de Poliția de Frontieră a Republicii Moldova de la începutul lunii mai, a fost înregistrat un număr relativ scăzut de traversări ale mijloacelor de transport cu numere de înmatriculare „transnistrene” comparativ cu cele care posedă numere de înmatriculare neutre.

„Astfel, în luna curentă s-a atestat o creștere esențială a automobilelor care traversează frontiera de stat cu plăci de înmatriculare neutre, acestea fiind de 103 traversări în raport cu 78 traversări de autovehicule deținătoare de numere „transnistrene”.”, se precizează în comunicat.

Responsabilii menționează că pentru a avea acces în traficul rutier internațional, proprietarii de autovehicule din regiunea transnistreană, urmează să obțină plăci de înmatriculare de model neutru sau național, cu perfectarea corespunzătoare a setului documentar. Prestarea serviciilor de documentare cu plăcuțe de model neutru are loc în orașele Tiraspol şi Rîbniţa, unde activează în prezent două puncte de înmatriculare a mijloacelor de transport.

„În context, potrivit datelor din Registrul de stat al transporturilor, în perioada 01-20.05.2021 în subdiviziunile din or. Tiraspol și or. Rîbnița au fost înmatriculate cu plăci neutre 109 vehicule, iar pe parcursul perioadei 01.09.2018 – 20.05.2021 numărul acestora a ajuns la un total de 5 057 de vehicule. De asemenea, s-a atestat o creștere a numărului de cereri de preschimbare a permiselor de conducere, potrivit acelorași date din Registrul de stat al conducătorilor auto, pentru perioada 01.10.2018 – 15.05.2021 fiind preschimbate 11 687 permise.” anunță Biroul politici de reintegrare.

Amintim că începând cu data de 1 septembrie 2021, pe lângă mijloacele de transport înregistrate conform dispozițiilor generale ale legislației Republicii Moldova în traficul rutier internațional vor avea acces doar automobilele care vor dispune de plăcuțe de înmatriculare de model neutru.

Realitatea Live

25 Iun. 2021, 09:53
 // Categoria: În Lume // Autor:  Petru Beregoi
25 Iun. 2021, 09:53 // În Lume //  Petru Beregoi

Canada nu a găsit nicio dovadă că doborârea de către Iran a avionului de pasageri ucrainean anul trecut a fost premeditată şi a condamnat ceea ce a numit incompetenţa şi nepăsarea celor responsabili, într-un raport publicat recent.

Conform documentului, o echipă specială de criminalişti canadieni însărcinată cu examinarea tuturor informaţiilor disponibile despre incident, inclusiv a celor clasificate, „nu a găsit nicio dovadă că oficiali iranieni au ordonat doborârea avionului sau că a fost premeditată”.

Ministrul canadian de externe, Marc Garneau, a recunoscut că nu există nicio dovadă că atacul asupra avionului a fost „premeditat”. Însă, Iranul „nu este în niciun caz exonerat de răspundere, poartă o responsabilitate deplină şi completă pentru ceea ce s-a întâmplat din cauza unei combinaţii de incompetenţă, a lipsei de responsabilitate, a unui eşec total al lanţului de comandă şi control”, a spus el.

De asemenea, ministrul a acuzat Iranul că nu şi-a închis spaţiul aerian şi „că nici măcar nu a informat avionul care decola că se află într-o zonă de risc”.

„Faptele sunt clare, Iranul este responsabil pentru moartea a 176 de oameni nevinovaţi”, a conchis ministrul, amintind că ţările implicate în această tragedie aşteaptă răspunsul Teheranului la cererile lor de despăgubiri. Multe întrebări importante rămân fără răspuns din partea Teheranului şi ridică temeri privind repetarea unei astfel de tragedii, a explicat el.

„Zborul PS752 a fost doborât din cauza nepăsării, incompetenţei şi a dispreţului faţă de viaţa umană”, se spune în raport. De asemenea, în text se afirmă că relatarea oficială a evenimentelor de către Iran este înşelătoare şi superficială şi că ignoră în mod deliberat factori cheie.

Amintim că, zborul PS752 al Ukraine International Airlines (UIA) care zbura de la Teheran la Kiev s-a prăbuşit pe 8 ianuarie 2020 la scurt timp după decolare, cu 176 de persoane la bord, dintre care 55 de cetăţeni canadieni şi 30 de rezidenţi permanenţi. Trei zile mai târziu, forţele armate iraniene au recunoscut că au doborât avionul şi au dat vina pe o „greşeală dezastruoasă” a forţelor aflate în stare de alertă maximă în timpul unei confruntări cu Statele Unite.

În noaptea tragediei, apărarea aeriană a Iranului era în alertă maximă. Iranul tocmai atacase o bază folosită de armata americană în Irak, ca represalii la eliminarea, cu cinci zile mai devreme, într-un atac american la Bagdad, a generalului Qassem Soleimani, arhitectul strategiei regionale a Iranului, şi aştepta un răspuns din partea Washingtonului.

„Oficiali de rang înalt ai regimului au luat deciziile care au dus la această tragedie, iar lumea nu trebuie să le permită să se ascundă cu impunitate în spatele unei mâini de ţapi ispăşitori de rang inferior”, conform documentului guvernului canadian.

În raportul său final prezentat în martie, Organizaţia Aviaţiei Civile Iraniene (CAO) a pus prăbuşirea pe seama unui radar reglat necorespunzător şi a unei erori a unui operator de apărare aeriană. Iranul a pus sub acuzare 10 oficiali. Ucraina a denunţat o „încercare cinică de a ascunde adevăratele cauze”, iar Ottawa a declarat că raportul este „incomplet” şi nu are „dovezi tangibile”.

„În contextul unor operaţiuni militare, o reglare greşită de această natură ar fi trebuit să fie detectată”, conchide raportul, adăugând că Iranul nu a reuşit să ofere o „explicaţie credibilă” cu privire la motivul pentru care aeronava a fost ţintită.