În următorii zece ani, capitala ar avea nevoie de cel puțin zece școli noi, amplasate în cartierele aflate în dezvoltare. Potrivit invitaților emisiunii „Consens Național”, pe fundalul creșterii populației din Chișinău, va crește și numărul elevilor. Statisticile arată că, în ultimii cinci ani, numărul elevilor din capitală a crescut cu aproximativ 13.000, în mare parte din cauza migrației interne.
Valentin Crudu, șef adjunct al Direcției Educație, Tineret și Sport Chișinău, afirmă că spațiile de învățământ existente în capitală nu mai fac față numărului tot mai mare de elevi.
„Noi, în mare parte, am umplut locurile pe care le aveam libere. Am completat clasele acolo unde am avut posibilitate să o facem. Am deschis clase noi. Am construit anexe la unele școli ca să majoram capacitatea instituțiilor. Poate pe alocuri ar trebui să gândim și construcția de școli noi în cartierele unde compact vor fi construite case de locuit cu multe etaje. Trebuie să avem instituții de învățământ în toate zonele Chișinăului, să nu aglomerăm centrul, ca elevii să rămână mai aproape de casă”, a pus Valentin Crudu.
Demograful Valeriu Sainsus susține necesitatea construirii unor noi instituții de învățământ în Chișinău. Potrivit lui, prognozele arată că populația orașului va continua să crească cel puțin în următorul deceniu.
„Migrația în context național este din sat mic în sat mare, din oraș mic în oraș mare. Populația țării este în căutare de servicii de calitate, inclusiv cele de educație. Concluzia ar fi că Chișinăul ar avea nevoie în următorii ani de alte câteva școli noi mai ales în zonele de extindere urbană spre Ialoveni, Buiucani, Ciocana, spre aeroport. Vorbim din perspectiva de durată scurtă și durată medie, a menționat Valeriu Sainsus.
Pe fundalul supraaglomerării școlilor din capitală, atât Ministerul Educației, cât și Direcția Educație, Tineret și Sport Chișinău au declarat că vor veni cu soluții până la sfârșitul lunii noiembrie.
Fiecare a cincea școală din Chișinău este supraaglomerată. Numai anul acesta au fost create alte 34 de clase noi, dar extinderea spațiilor de educație nu mai face față creșterii numărului de elevi. Între timp, părinții atrag atenția că lecțiile într-o clasă cu 40 de elevi devin o adevărata provocare, chiar dacă sunt voci care consideră că învățarea în grupuri mari stimulează competiția între elevi.