Curs valutar
  • EUR
    19.6123
    -0.0765%
  • USD
    17.2325
    0.0992%
  • RUB
    0.2075
    -0.5783%
  • RON
    3.9405
    -0.0736%
  • UAH
    0.4134
    0.2661%

Porturile europene se transformă în „parcări” pe măsură ce importurile de vehicule se înmulțesc

21 Apr. 2024, 10:20
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Elena Putregai
21 Apr. 2024, 10:20 // Actualitate //  Elena Putregai

Vehiculele importate se îngrămădesc în porturile europene, transformându-le în „parcuri auto”, în timp ce producătorii și distribuitorii de automobile se luptă cu o încetinire a vânzărilor și cu blocaje logistice, inclusiv cu lipsa șoferilor de camion.

Directorii din porturi și din industria auto au indicat o grămadă de mașini electrice chinezești ca fiind una dintre principalele cauze ale problemei, unele companii rezervând sloturi de livrare fără a comanda transportul ulterior. În alte cazuri, producătorii de automobile în general se luptă să comande camioane din cauza lipsei de șoferi și de echipamente pentru a muta vehiculele mai departe.

„Distribuitorii de mașini folosesc din ce în ce mai mult parcările din port ca depozit. În loc să stocheze mașinile la dealeri, acestea sunt colectate la terminalul auto”, a declarat portul Antwerp-Bruges, al cărui port din Zeebrugge este cel mai aglomerat port european pentru importurile de mașini. „Toate marile porturi auto” se confruntă cu aglomerație, a adăugat portul, fără a preciza originea vehiculelor.

Unii directori din industria auto au declarat că producătorii chinezi de automobile nu își vindeau vehiculele în Europa atât de repede pe cât se așteptau, ceea ce a contribuit în mare măsură la aglomerația din porturile din regiune.

„Producătorii chinezi de vehicule electrice folosesc porturile ca pe niște parcări”, a declarat un manager al lanțului de aprovizionare cu mașini.

Unele EV-uri de marcă chineză au stat în porturile europene timp de până la 18 luni, în timp ce unele porturi au cerut importatorilor să facă dovada transportului ulterior, potrivit directorilor din industrie. Un expert în logistică auto a declarat că multe dintre vehiculele descărcate au rămas pur și simplu în porturi până când au fost vândute distribuitorilor sau utilizatorilor finali.

„Este un haos”, a declarat o altă persoană care a fost informată despre situație.

Cui Dongshu, secretarul general al Asociației autoturismelor din China, a declarat că „transportul maritim intern pe piețele europene este dificil [pentru mărcile chineze de vehicule electrice]”.

Subliniind că mărcile trebuie să își îmbunătățească serviciile „post-vânzare”, el a adăugat: „[Trebuie] să schimbăm exporturile de mașini de gherilă, care ne vor arunca într-o situație nefavorabilă.”

BLG Logistics, compania care operează terminalul de manipulare a mașinilor din portul german Bremerhaven, al doilea cel mai aglomerat port din Europa pentru vehicule, a declarat că a înregistrat timpi de așteptare mai lungi la instalațiile sale după ce guvernul federal german a încetat să mai subvenționeze achizițiile de vehicule electrice în luna decembrie a anului trecut.

Înfundarea terminalelor auto vine în contextul în care mulți dintre producătorii auto din China, precum BYD, Great Wall, Chery și SAIC, plănuiesc să facă un efort de export în Europa, atât pentru a-și menține în funcțiune fabricile din China, cât și pentru a profita de apetitul regiunii pentru automobilele electrice.

Exporturile de automobile din China în 2023 au fost cu 58% mai mari decât în anul precedent, ceea ce a determinat o remodelare semnificativă a pieței auto. În primele două luni ale acestui an, principalele destinații de export ale mașinilor chinezești cu baterii, hibride plug-in și vehicule pe bază de hidrogen, au inclus Belgia, Marea Britanie, Germania și Olanda.

Wang Wentao, ministrul chinez al comerțului, a declarat duminică, în cadrul unei întâlniri cu producătorii chinezi de automobile la Paris, că acuzațiile de „supracapacitate” sunt „nefondate”.

Cu toate acestea, multe dintre grupurile chinezești își construiesc de la zero echipe în Europa și se confruntă cu provocări logistice reale, au declarat directorii din industria auto. Ca nou-veniți pe piață, aceștia s-au luptat să găsească companii de transport care să le acorde prioritate comenzilor lor.

„Lipsa camioanelor” este o „problemă foarte frecventă”, a declarat o persoană familiarizată cu situația, care a adăugat că multe vehicule au fost „rezervate de Tesla”.

„Orice marcă nouă se va confrunta cu această problemă, dacă nu ai scară, dacă nu ai livrări regulate, atunci nu ești cel mai mare client [al grupurilor de camionagii]”, a adăugat aceasta.

Situația a avut un efect în lanț asupra navelor care își descarcă mașinile. Un operator de nave care transportă mașini, United European Carriers, cu sediul la Oslo, a declarat că a avut „multe experiențe frustrante”, navele sale fiind întârziate în portul italian Livorno și în portul grecesc Pireu din cauza aglomerației din terminale.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

De Ziua Europei, EU Youth Orchestra va susţine la Castel Mimi un concert extraordinar de muzică clasică
De Ziua Europei, EU Youth Orchestra va susţine la Castel Mimi un concert extraordinar de muzică clasică
Antreprenorii locali își spun poveștile de succes: o nouă ediție a programului XY – E-Commerce Incubator a fost lansată
Antreprenorii locali își spun poveștile de succes: o nouă ediție a programului XY – E-Commerce Incubator a fost lansată
FLYONE a lansat pe 17 aprilie două rute directe: Chișinău–Torino și Chișinău–Bremen
FLYONE a lansat pe 17 aprilie două rute directe: Chișinău–Torino și Chișinău–Bremen
Maib continuă programul 3 de obligațiuni corporative și lansează emisiunea a doua, disponibilă începând cu 17 aprilie
Maib continuă programul 3 de obligațiuni corporative și lansează emisiunea a doua, disponibilă începând cu 17 aprilie
Ce este informația obiectivă și cum o deosebim de dezinformare?
Ce este informația obiectivă și cum o deosebim de dezinformare?
Interzicerea produselor de tutun riscă să provoace creșterea contrabandei, comerțului ilicit și a consumului în rândul minorilor
Interzicerea produselor de tutun riscă să provoace creșterea contrabandei, comerțului ilicit și a consumului în rândul minorilor
Piața legală de tutun în pericol sub presiunea reglementărilor excesive, atenționează experții
Piața legală de tutun în pericol sub presiunea reglementărilor excesive, atenționează experții
Glovo aduce sărbătorile pascale mai aproape de tine!
Glovo aduce sărbătorile pascale mai aproape de tine!
25 Apr. 2025, 15:10
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Cătălina Boico
25 Apr. 2025, 15:10 // Actualitate //  Cătălina Boico

Avântul pe care l-a luat Republica Moldova în producerea energiei electrice din surse regenerabile este temperat de un sistem energetic depășit din punct de vedere tehnic. Invitații emisiunii „Consens Național” de la Rlive TV au declarat că, în ciuda unor modernizări, infrastructura actuală nu dispune de capacități suficiente pentru balansarea și stocarea energiei electrice generate de sistemele fotovoltaice și eoliene.

Potrivit lui Dumitru Braga, decanul Facultății de Energetică și Inginerie Electrică UTM, sistemul energetic este supus unei sarcini critice dacă mai mult de zece la sută din energie este produsă din surse regenerabile. Anul trecut, centralele eoliene și fotovoltaice din Republica Moldova au produs 18 la sută din energie consumată în țară.

„Când vorbim de dezvoltarea surselor regenerabile noi trebuie să vedem sistemul energetic ca un tot întreg și nu separat. Vârfurile de consum nu coincid cu cele de producere. Există ore când avem supra producere din surse regenerabile și sunt ore când avem deficit și este nevoie să acoperim consumul de energie lipsă. În pofida modernizărilor produse în ultimii ani, sistemul energetic din Moldova continuă să fie unul depășit. Trebuie să găsim soluții pentru transportarea, echilibrarea și stocarea energiei”, a mai spus Dumitru Braga.

Ion Muntean, directorul Centrului Național de Energie Durabilă, a declarat că autoritățile depun eforturi pentru depășirea problemelor cu care se confruntă sistemul energetic din țară.

„Au loc licitații pentru instalarea unor turbine pentru producerea energiei pe bază de gaze naturale care vor fi utilizate la balansarea sistemului. La fel se depun eforturi pentru dezvoltarea capacităților de stocare în baza unor baterii care au ca scop balansarea, dar și generarea de energie când sursele eoliene și solare nu sunt disponibile. Pe viitor, dezvoltatorii vor include în proiectele de investiții și capacități de stocare pentru a asigura o mai bună și fiabilă funcționare a sistemului energetic”, a mai spus Muntean.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Potrivit datelor Centrului Național pentru Energie Durabilă, în anul 2024 au fost generate 691 mii MW energie electrică din surse regenerabile, ceea ce constituie 16.72% din consumul anual al Republicii Moldova. Autoritățile au drept obiectiv creșterea ponderii energiei regenerabile până la cel puțin 27% către anul 2030.

De Ziua Europei, EU Youth Orchestra va susţine la Castel Mimi un concert extraordinar de muzică clasică
De Ziua Europei, EU Youth Orchestra va susţine la Castel Mimi un concert extraordinar de muzică clasică
Antreprenorii locali își spun poveștile de succes: o nouă ediție a programului XY – E-Commerce Incubator a fost lansată
Antreprenorii locali își spun poveștile de succes: o nouă ediție a programului XY – E-Commerce Incubator a fost lansată
FLYONE a lansat pe 17 aprilie două rute directe: Chișinău–Torino și Chișinău–Bremen
FLYONE a lansat pe 17 aprilie două rute directe: Chișinău–Torino și Chișinău–Bremen
Maib continuă programul 3 de obligațiuni corporative și lansează emisiunea a doua, disponibilă începând cu 17 aprilie
Maib continuă programul 3 de obligațiuni corporative și lansează emisiunea a doua, disponibilă începând cu 17 aprilie
Ce este informația obiectivă și cum o deosebim de dezinformare?
Ce este informația obiectivă și cum o deosebim de dezinformare?
Interzicerea produselor de tutun riscă să provoace creșterea contrabandei, comerțului ilicit și a consumului în rândul minorilor
Interzicerea produselor de tutun riscă să provoace creșterea contrabandei, comerțului ilicit și a consumului în rândul minorilor
Piața legală de tutun în pericol sub presiunea reglementărilor excesive, atenționează experții
Piața legală de tutun în pericol sub presiunea reglementărilor excesive, atenționează experții
Glovo aduce sărbătorile pascale mai aproape de tine!
Glovo aduce sărbătorile pascale mai aproape de tine!
 
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | MĂSURI DE PREVENIRE A INCENDIILOR ÎN PERIOADA SĂRBĂTORILOR DE PAŞTE
NO COMMENT | MĂSURI DE PREVENIRE A INCENDIILOR ÎN PERIOADA SĂRBĂTORILOR DE PAŞTE
NO COMMENT | ADUNAREA GENERALĂ A MEMBRILOR ACI MOLDOVA
NO COMMENT | ADUNAREA GENERALĂ A MEMBRILOR ACI MOLDOVA
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi