Curs valutar
  • EUR
    19.7502
    0%
  • USD
    17.0481
    0%
  • RUB
    0.2179
    0%
  • RON
    3.8929
    0%
  • UAH
    0.4073
    0%

Spînu culege roadele vizitei de la Kiev: Vor fi oferite mai multe autorizații pentru transportul mărfurilor din Moldova

26 Nov. 2021, 14:50
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Valentina Buză
26 Nov. 2021, 14:50 // Actualitate //  Valentina Buză

Viceprim-ministru și ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Andrei Spînu, informează că Ucraina a dat curs solicitării Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova de a oferi o cotă suplimentară de autorizații pentru transportul mărfurilor.

Mai exact, conform oficialului, în următoarele zile Republica Moldova urmează să primească pentru anul curent 3000 de autorizații de tip tranzit/bilaterale şi 2000 de autorizații portuare.

„Acesta este un rezultat imediat realizat în urma vizitei pe care am efectuat-o la Kiev, în luna noiembrie curent. Mizăm pe cooperarea deschisă și eficientă pe viitor cu omologii noștri Ucraineni”.

De asemenea, Andrei Spînu a menționat că în perioada următoare urmează să aibă loc Ședința comisiei mixte moldo-ucrainene în domeniul transportului rutier internațional.

„Urmează ca în perioada 6-7 decembrie 2021 să aibă loc Ședința comisiei mixte moldo-ucrainene în domeniul transportului rutier internațional, unde vor fi discutate un șir de subiecte actuale pe domeniul transportului rutier, inclusiv, definitivarea a tuturor aspectelor procedurale pentru asigurarea implementării unui regim liberalizat de transport de marfă”, se arată în nota informativă publicată de Andrei Spînu.

Realitatea Live

În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
20 Iul. 2025, 10:50
 // Categoria: Life // Autor:  Realitatea.md
20 Iul. 2025, 10:50 // Life //  Realitatea.md

Tot mai mulți tineri din Generația Z (vârsta între 11-28 de ani) adoptă un nou comportament în ceea ce privește convorbirile telefonice: nu mai răspund cu tradiționalul „alo” sau altă formulă de salut. În schimb, aceștia ridică receptorul – sau acceptă apelul – și așteaptă în tăcere ca persoana care a inițiat apelul să înceapă conversația, scrie Cancan.md.

Fenomenul a fost remarcat de mai mulți profesioniști din domeniul resurselor umane, care spun că în cadrul apelurilor programate, tinerii candidați Gen Z nu mai simt nevoia să salute atunci când răspund. Această schimbare aparent minoră de etichetă a declanșat un val de reacții online, în special din partea celor care au crescut într-o cultură a apelurilor telefonice mai formale.

Explicațiile tinerilor sunt diverse. Unii susțin că această atitudine este o formă de protecție împotriva apelurilor spam, roboților telefonici sau tentativelor de fraudă. În mod frecvent, sistemele automate se activează doar după ce interlocutorul uman rostește „alo” – astfel, tăcerea devine un filtru eficient.

Alții invocă teama tot mai prezentă că vocea lor ar putea fi înregistrată și folosită ulterior în scopuri frauduloase. Anumiți experți în securitate cibernetică au atras atenția că există riscul ca înregistrări vocale să fie folosite pentru clonare vocală sau în atacuri de tip „deepfake”.

Pe lângă temerile legate de securitate, există și o dimensiune culturală și generațională. Generația Z, crescută într-o eră digitală dominată de mesaje text și comunicare asincronă, privește apelurile telefonice ca pe o formă invazivă de contact. În acest context, ei consideră firesc ca cel care inițiază apelul să își asume responsabilitatea de a-l deschide.

Această practică generează confuzie în rândul celor mai în vârstă, pentru care formula „alo” este încă o convenție de bază. Mulți o percep ca pe un minim gest de politețe, iar absența acestuia este interpretată drept neglijență sau lipsă de bună creștere.

Cu toate acestea, specialiștii în comunicare subliniază că eticheta telefonică, asemenea altor norme sociale, este în continuă evoluție. În fond, cuvântul „alo” însuși a fost popularizat abia la sfârșitul secolului al XIX-lea, la recomandarea lui Thomas Edison, odată cu extinderea utilizării telefonului.

În era telefoanelor fixe, fără identificator de apel, era firesc să începi cu un salut și o prezentare. Astăzi, însă, majoritatea apelurilor se desfășoară pe dispozitive mobile personale, între interlocutori cunoscuți, ceea ce reduce nevoia formalităților.

Un alt factor care contribuie la schimbare este faptul că tinerii, în special cei sub 25 de ani, preferă să evite interacțiunile vocale spontane. Studiile recente arată că mulți consideră apelurile telefonice stresante, preferând să comunice prin mesaje scrise, unde au timp să își formuleze răspunsurile.

Chiar și în mediul profesional, tot mai multe discuții se mută pe platforme precum Slack, Teams sau e-mail, iar apelurile devin planificate și rare. În acest context, regulile vechi par tot mai puțin relevante pentru noile generații.

Unii psihologi consideră că această schimbare reflectă o adaptare firească la noile realități tehnologice și sociale. Alții, însă, avertizează că evitarea contactului direct și a exprimării verbale ar putea duce la erodarea abilităților de comunicare interpersonală.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
 
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | CREAREA UNUI JOC 3D – FILMĂRI ÎN MOLDOVA
NO COMMENT | CREAREA UNUI JOC 3D – FILMĂRI ÎN MOLDOVA