Curs valutar
  • EUR
    19.9819
    -0.0891%
  • USD
    17.3213
    -0.0981%
  • RUB
    0.2071
    -0.8691%
  • RON
    3.8106
    -0.1627%
  • UAH
    0.3876
    -0.0258%

Toate știrile

14 august 2026

Cel mai periculos obicei alimentar care ne scurtează viața

25 Ian. 2023, 21:21
 // Categoria: Life // Autor:  Ursu Ana
25 Ian. 2023, 21:21 // Life //  Ursu Ana

Toţi am vrea să aflăm secretul tinereţii fără bătrâneţe. Acesta nu constă într-un singur factor, ci într-un stil de viaţă care presupune, înainte de toate, renunţarea la anumite obiceiuri alimentare periculoase.

Consumul anumitor alimente şi al anumitor băuturi afectează telomerii din celule. Aceştia sunt mici „capsule” aflate la terminaţia cromozomilor, responsabile de protejarea ADN în faţă unor factori externi care favorizează modificarea materialului genetic. Telomerii, denumite şi telocite, descoperite de academicianul român Laurenþiu Mircea Popescu, se micşorează pe parcurs ce înaintăm în vârstă, acest proces declanşând disfuncţia sau chiar moartea celulelor din organism. Telocitele de dimensiuni mai mici sunt asociate cu tot felul de afecţiuni cardiovasculare şi cu apariţia cancerului, scrie realitatea.net.

Pentru protejarea lor, aşadar pentru menţinerea sănătăţii celulare din organism şi, implicit, pentru o viaţă mai lungă şi mai ridicată calitativ, trebuie să evităm factorii care afectează telocitele. Iată ce obiceiuri periculoase cauzează diminuarea telomerilor!

Sucurile carbogazoase

Sucurile carbogazoase dulci sunt nocive telomerilor. Un studiu recent publicat în „American Journal of Public Health” arată că aproape 600 de mililitri de suc consumaţi zilnic este asociat cu un ritm de îmbătrânire cu 4,6 ori mai mare. Practic, ritmul de îmbătrânire prin consumul de suc este echivalent cu cel generat de fumat. Chiar şi doar 220 de mililitri de suc băut pe zi îţi adaugă cel puţin 1,9 ani la vârstă reală.

Carnea procesată

Orice produs din carne care a fost procesat este contraindicat consumului. Această este concluzia unei cercetări publicate în „The American Journal of Clinical Nutrition”. Persoanele care mănâncă cel puţin o dată pe săptămâna carne procesată prezintă telocitele mai mici decât cei care nu consumă astfel de preparate.

Carnea roşie

Însă nu doar carnea procesată este contraindicată, ci şi carnea roşie. Consumul de carne roşie este asociat cu bolile de inima, cu cancerul, însă, mai nou, oamenii de ştiinţă au descoperit că este asociat şi cu scurtarea telomerilor, după cum arată o cercetare publicată în „Clinical Nutrition”.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

 

 

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
14 Aug. 2026, 22:29
 // Categoria: Slider // Autor:  Ana Panaguța
14 Aug. 2026, 22:29 // Slider //  Ana Panaguța

Pierderile de locuri de muncă în domeniul auto din Germania – cea mai mare economie a Europei – accelerează în prezent mai rapid decât în orice alt sector industrial, numărul de angajați fiind la cel mai scăzut nivel începând din 2005, arată datele publicate vineri de Oficiul federal de statistică, informează hotnews.ro.

La 30 iunie 2026 erau 691.500 de angajați în principala industrie a țării, o scădere de 5,8% sau cu 42.300 de angajați într-un singur an.

Pierderi de locuri de muncă s-au înregistrat și în alte sectoare industriale, dar într-un ritm mai lent. În industrie, numărul de angajați a scăzut cu 2,7% în primele șase luni din 2026, la 5,29 milioane.

Industria auto rămâne al doilea mare sector industrial al Germaniei, după ingineria mecanică, unde sunt 905.900 de angajați.

Cele mai multe concedieri au avut loc în rândul furnizorilor de componente auto și accesorii pentru autovehicule, unde numărul de angajați a înregistrat un declin de 7,6%.

Pe segmentul care acoperă producția de caroserie, suprastructuri și remorci, numărul de angajați a urcat cu 10%, la 42.800.

În mai, Asociația Industriei Auto din Germania avertiza că până la 225.000 locuri de muncă ar putea fi pierdute până în 2035. Câțiva producători auto și furnizori de componente au anunțat recent măsuri de reducere a costurilor și concedieri.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking