Curs valutar
  • EUR
    20.7481
    0.4241%
  • USD
    17.6799
    0.2421%
  • RUB
    0.2412
    0.4146%
  • RON
    4.1922
    0.4103%
  • UAH
    0.6623
    0.302%

China speră să reducă poluarea grație mașinilor electrice. Acestea ridică însă noi probleme de mediu

24 Apr. 2021, 16:55
 // Categoria: Sci-tech // Autor:  Valentina Buză
24 Apr. 2021, 16:55 // Sci-tech //  Valentina Buză

Companiile producătoare de mașini electrice din China se gândesc deja la profituri frumoase, după ce țintele de poluare devin tot mai dure și clienții sunt încurajați să cumpere mașini electrice. Acestea par a fi viitorul, cel puțin atât timp cât hidrogenul nu va cunoaște un avans important. Pe de altă parte, nu rezolvă complet problemele de mediu, ba chiar ridică unele noi.

China are ținte ambițioase de poluare, dorește că până în 2060 să ajungă la neutralitate de emisii de carbon. Asta înseamnă că întreaga industrie electrică va fi direcționată către producătorii de electrice.

„Eu cred în mașini electrice, evident, sunt viitorul. Guvernele sprijină domeniul și mulți producători auto se reorientează. Va fi un trend, dar și o schimbare imperativă în viitor. Cred că peste trei, cinci sau zece ani, vor fi tot mai multe mașini electrice pe stradă”, spune Jin Sheng, proprietarul unei mașini electrice.

Totodată, Guvernul chinez a promovat intens vehiculele electrice, de la cele 100% electrice până la variantele hibrid. Este o strategie de a reduce poluarea uriașă din orașe. Companiile producătoare au beneficiat astfel de subvenții și de facilități fiscale.

Vânzările de mașini electrice din China sunt așteptate să crească și cu 30-40%, până la 1,8 miliarde de unități anul acesta, potrivit unui sondaj din industrie făcut de asociația din China a producătorilor de autovehicule. Până în 2025, vânzările de mașini electrice ar putea reprezenta 20% din total, de la un procentaj de 5% în 2020.

„În primul rând, vedem o creștere uriașă a cererii din piață. Oamenii sunt foarte optimiști în ceea ce privește efectele benefice asupra mediului.  Mașinile electrice înseamnă mai puțină poluare în orașe. Acum oamenii își fac opinii despre mașinile electrice, se familiarizează cu ele și le vor lua în considerare atunci când vor face o achiziție”, spune Wu Jiaxian, manager de magazin.

Pe de altă parte, dacă ne referim strict la problemele de mediu, lucrurile nu stau chiar așa. Unii activiști de mediu arată că producția de mașini electrice este mai poluantă decât cea pentru mașini clasice. Și asta din cauza bateriilor. Acestea au o problemă în producție, dar și la reciclare, fiind un proces greoi și fără multe soluții eficiente în aceste momente.

Și încă un aspect ar fi energia utilizată pentru încărcarea mașinilor electrice. În China, în mare parte, două treimi din total, se folosește energie bazată pe cărbune. Deci mașinile sunt electrice, dar pentru încărcarea bateriilor folosim energii poluante.

La acest capitol, China promite să ia măsuri și să scadă cu o treime energia pe bază de cărbune în următorii ani. Însă este o schimbare complicată, ce necesită multe investiții și o interconectare a mai multor sectoare.

În acest moment, China este responsabilă pentru 29% din emisiile globale de dioxid de carbon.

Realitatea Live

22 Sept. 2021, 13:51
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Tatiana Rusnac
22 Sept. 2021, 13:51 // Actualitate //  Tatiana Rusnac

Fără succes. Atât fosta directoare a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, Silvia Cibotari, cât și vice-directorul companiei „Farmaco”, Vladimir Carauș, nu au trecut de concursul organizat de Guvernul Gavrilița pentru postul de director general adjunct al Agenției.

Evaluarea CV-urilor a avut loc astăzi, în incinta Casei Guvernului.

Amintim că potrivit unui comunicat de presă al Guvernului, cei doi candidați au fost admiși în concurs în urma evaluării dosarelor de către Comisia permanentă pentru organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a funcțiilor publice de conducere de nivel superior.

Concursul se desfășoară în baza Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs, care, după examinarea dosarelor, prevede următoarele etape: competiția CV-urilor, proba scrisă și interviul. Pentru fiecare etapă candidații vor fi notați cu un punctaj de la 1 – la 10. Fiecare etapă este eliminatorie pentru candidații, care vor obține un punctaj mai mic de 7,5.

Menționăm, că Silvia Cibotari a deținut anterior funcția de director general al Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale. Dar a fost eliberată de către Guvern, printr-o decizie din 12 august, anul trecut. Funcția de vice-director general al Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale îl asigura Lina Gudima.

Contracandidatul Silviei Cibotari este vice-directorul și unul din fondatorii companiei SA „Farmaco”, Vladimir Carauș. Compania în cauză reprezintă una dintre cele mai mari întreprinderi producătoare de medicamente din Republica Moldova.

 
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Muzeul militar din Chișinău, cunoscut ca și Muzeul Armatei
Muzeul militar din Chișinău, cunoscut ca și Muzeul Armatei
Peronul Gării Feroviare din Chișinău, pustiu
Peronul Gării Feroviare din Chișinău, pustiu
Forfotă mare la târgurile şcolare din sectoarele Capitalei
Forfotă mare la târgurile şcolare din sectoarele Capitalei
Dictare pentru fiecare, în preajma sărbătorii Limbii Române
Dictare pentru fiecare, în preajma sărbătorii Limbii Române