Feroviarii vor ieși vineri, 14 februarie, la proteste. Aceștia intenționează să vină la Guvern, Parlament și Președinție, dar și în câteva localități din țară. Președintele Federației Sindicale a Feroviarilor, Ion Zaporojan, a declarat anterior că va fi solicitată alocarea surselor financiare de la stat, așa cum prevede legislația, și salvarea unui obiectiv strategic – Calea Ferată din Moldova.
Președintele Federației Sindicale a Feroviarilor din Republica Moldova, Ion Zaporojan, a comunicat că de zece ani se întreprind măsuri pentru a atrage atenția conducerii statutului asupra rolului important al întreprinderii „Calea Ferată din Moldova”, unui „obiectiv strategic care trebuie de salvat”. Deși conducerea statului și instituții competente cunosc problemele feroviarilor și ale întreprinderii din numeroase adresări și convorbiri oficiale, nimeni nu și-a răsuflat mânecile să salveze situația, a spus președintele Federației Sindicale a Feroviarilor.
Ion Zaporojan a spus că trebuie alocați bani din buget conform legislației. De la începutul lunii februarie a anului trecut, statul trebuia să aloce bani – 400 de milioane de lei anual pentru întreținerea infrastructurii și 80 de milioane de lei pentru transportarea călătorilor cu trenurile locale, însă „nu a fost alocat niciun bănuț pentru a salva întreprinderea”. Dacă s-ar fi alocat acești bani, situația nu ar fi fost așa, a remarcat președintele Federației Sindicale a Feroviarilor.
Ion Zaporojan a precizat că proteste vor avea loc și pe 28 februarie, inclusiv la toate nodurile feroviare, la Ocnița, Bălți, Ungheni, Chișinău, Bender, Basarabeasca și Giurgiulești. Manifestațiile vor fi organizate respectând legislația, fără blocări.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Restanțele la salarii pentru perioada iulie – decembrie 2024 depășește 190 de milioane de lei, iar întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” se confruntă cu un șir de probleme care periclitează activitatea întreprinderii – conturi blocate mai bine de două luni, lipsa de motorină și cele mai necesare pentru funcționarea corespunzătoare a întreprinderii, precizează Federația Sindicală a Feroviarilor.