Curs valutar
  • EUR
    20.7452
    0%
  • USD
    17.7044
    0%
  • RUB
    0.2434
    0%
  • RON
    4.1909
    0%
  • UAH
    0.6661
    0%

Magazinele sociale mobile, lansate de Ilan Șor, au ajuns și în raionul Nisporeni

03 Aug. 2021, 12:56
 // Categoria: Societate // Autor:  Petru Cosoi
03 Aug. 2021, 12:56 // Societate //  Petru Cosoi

Locuitorii raionului Nisporeni au acces mai mare la produse alimentare de calitate și la prețuri accesibile. Asta după ce două magazine sociale, „Merișor”, lansate la inițiativa liderului Partidului „ȘOR”, Ilan Șor, au fost puse pe linie și vor deservi satele din raion. Lansarea magazinelor i-a bucurat pe localnici, care spun că vor putea economisi bani pentru mâncare.

Șișcani este primul sat în care a ajuns unul dintre cele două magazine sociale, „Merișor”.

„Am cumpărat cașcaval, brânză, smântână, biscuiți. Este binevenit un asemenea magazin în comunitate noastră, mai ales pentru bătrâni, dar și pentru noi, cei care nu avem un loc de muncă. Față de alte magazine, prețurile aici sunt un pic mai mici. Brânza aici costă 38 de lei, la alte magazine – 47-48 de lei, zece lei diferența. Cașcavalul e 110 lei kilogramul, aici e 70-80 de lei. Este o diferență bună”, spune o femeie.

„E un magazin foarte bun, în special pentru bătrânii noștri. Știm cu toții că au niște pensii tare mizerabile, pentru că nu toți își permit franzela de la magazin cu 5, 6, 7 lei, iar cu doi lei e minunat pentru ei și pentru familiile tinere”, susține o altă femeie.

„Am cumpărat lactate, carne, carne tocată. Am cumpărat toate acestea la un preț foarte bun comparativ cu alte magazine. E comod să faci cumpărături la acest magazin social mobil. Suntem mulțumiți pentru un acest ajutor”, adaugă o altă femeie.

Odată cu lansarea celor două magazine sociale mobile, în raionul Nisporeni, rețeaua „Merișor” a ajuns să numere 146 de unități.

„Ne bucurăm că am reușit să punem pe linie două magazine sociale mobile, la Nisporeni. Asta înseamnă că alte câteva mii de oameni cu venituri modeste, din raionul nostru, vor avea acces la produse alimentare de primă necesitate, la prețuri mai mici decât în alte magazine. Anul trecut, în orașul Nisporeni,  a fost deschis un magazin social staționar. Prin intermediul acestor magazine sociale sunt ajutați tot mai mulți oameni”, spune reprezentanta rețelei „Magazine sociale SRL”, Ludmila Prisacaru, care este și șefa depozitului „Nisporeni”.

Proiectul magazinelor sociale a fost lansat în 2015, la inițiativa președintelui Partidului „ȘOR”, Ilan Șor, pe vremea când era primar al orașului Orhei. Primul magazin a fost deschis, acum șase ani, la Orhei. Ilan Șor dă asigurări că acest proiect, dar și altele incluse în programul Partidului „ȘOR” vor continua, indiferent de rezultatele alegerilor sau a situației politice.

„În prezent, facem un alt pas spre extinderea unuia dintre cele mai importante proiecte – rețeaua de magazine sociale. Alte două magazine sociale mobile și-au început activitatea în raionul Nisporeni. Asta înseamnă că mai mulți oameni vor avea posibilitatea să cumpere produse alimentare, la un preț accesibil. Astfel, o parte din salarii și pensii vor rămâne la oameni, nu la comercianți și intermediari. Acest lucru este foarte important, având în vedere criza economică și socială, când a crescut chiar și prețul pâinii. Vă reamintesc faptul că pâinea din magazinele sociale costă doi lei, așa cum a fost stabilit din start. Partidul „ȘOR” a lucrat și va continua să lucreze pentru oameni, indiferent de situația politică”, a declarat Ilan Șor.

În prezent, activează 146 de magazine sociale, dintre care 94 sunt mobile, iar restul – 52 sunt staționare. Numărul beneficiarilor se ridică, în prezent, la aproximativ 400 de mii. În mare parte, aceștia sunt pensionari, veterani de război, familii numeroase și persoane cu venituri mici. Administratorii rețelei „Merișor” susțin că numărul magazinelor sociale ar putea să crească până la 200 de unități.

Realitatea Live

25 Sept. 2021, 17:56
 // Categoria: Life // Autor:  Realitatea.md
25 Sept. 2021, 17:56 // Life //  Realitatea.md

Alex Trif are 19 ani și e în top 10, în România, ca număr de urmăritori pe TikTok. A absolvit de curând liceul și a fost admis la ASE, la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică. Pasiunea lui cea mare o reprezintă rețelele de socializare, acolo se bucură de notorietate. Într-un interviu, tânărul a spus care crede el că e rețeta succesului în mediul online, dar a avut un mesaj și pentru politicieni.

Aproape un milion de fani are pe TikTok, iar pe Instagram are peste 35.000 de urmăritori. Nu trece zi în care să nu posteze o fotografie, un video sau un story pe rețelele de socializare. Dincolo de viața în online, Alex Trif începe facultatea în octombrie. E entuziasmat și mândru de tot ce a reușit până acum. „Complicele” și susținătorul lui e chiar mama lui, profesoară, pasionată și ea de rețelele de socializare.

Ești în top 10 în România că număr de urmăritori pe TikTok. Cum ai reușit? Cum a pornit totul?

Alex Trif: Aș putea spune că am prins valul încă de la începutul TikTok-ului în România. Eu eram deja pe Musical.ly, iar continuarea pe TikTok a venit natural. Mi-am făcut cont, am început să postez, mi s-a părut interesant că vin persoane necunoscute să îmi vadă conținutul și am ținut-o tot așa. Nu m-am oprit.

Deși a pornit ca o joacă, am făcut și eu la fel ca toți adolescenții, mi-am creat un cont pe o platformă de socializare. Dar am văzut oportunitatea aplicației și mi-am găsit domeniul de interes.

Citești site-urile de presă? Ce părere ai despre contextul politic actual?

Alex Trif: Recunosc că mă informez tot din social media. Văd titlurile, intru să citesc mai mult pe linkurile care mă interesează. Sincer, mă simt prea tânăr pentru politică. E prea serioasă pentru un băiat de 19 ani. – Nu crezi că tinerii ar trebui să se implice mai mult în politică? – Ba da, de ce nu? Dar cred că nu e pentru toți lumea politică. Trebuie să ai tragere, să vrei să faci asta, de fapt, la fel ca în orice alt domeniu trebuie să faci cu drag orice activitate.

Să-și facă conturi pe TikTok, dacă vor că mesajul lor să ajungă la un public tânăr.

 
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Muzeul militar din Chișinău, cunoscut ca și Muzeul Armatei
Muzeul militar din Chișinău, cunoscut ca și Muzeul Armatei
Peronul Gării Feroviare din Chișinău, pustiu
Peronul Gării Feroviare din Chișinău, pustiu
Forfotă mare la târgurile şcolare din sectoarele Capitalei
Forfotă mare la târgurile şcolare din sectoarele Capitalei
Dictare pentru fiecare, în preajma sărbătorii Limbii Române
Dictare pentru fiecare, în preajma sărbătorii Limbii Române