Curs valutar
  • EUR
    21.2684
    -0.0221%
  • USD
    17.8869
    0.0453%
  • RUB
    0.2454
    0.1222%
  • RON
    4.3249
    0.0301%
  • UAH
    0.6663
    -0.015%

Mașinile pe benzină sau motorină nu vor mai exista în viitorul apropiat! UE planifică să scape de ele în 15 ani

10 Iul. 2021, 18:18
 // Categoria: Sci-tech // Autor:  Realitatea.md
10 Iul. 2021, 18:18 // Sci-tech //  Realitatea.md

Mașinile pe benzină sau motorină nu vor mai exista în viitorul apropiat. Se vehiculează de mult timp dispariția lor, iar mai mulți producători au făcut deja anunțul referitor la tranziția către electrice sau hibride, dar acum avem și confirmarea UE.

Comisia Europeană a propus în această săptămână reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon a vehiculelor noi în următorul deceniu. Aceasta este doar una dintre măsurile pentru protecția mediului înconjurător care, pe termen lung, ar trebui să faciliteze combaterea schimbărilor climatice și, cu un pic de noroc, să materializeze în proporție de 100% pactul verde european.

Conform mai multor surse citate, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi.

Pe raza blocului comunitar, le-a fost impus încă de anul trecut producătorilor auto un plafon mediu de 95 de grame de CO2 pe kilometru, care va fi diminuat treptat până la 0 în 2035. Acest detaliu compensează o altă lovitură adusă industriei auto. Este vorba de impunerea, până în 2027, la normele de poluare foarte restrictive pentru motoarele termice.

Partea bună este că și publicul se adaptează destul de rapid la noua direcție din domeniul auto. Pe o piaţă care la nivel global a regresat din cauza pandemiei, vânzarea maşinilor electrice avansează puternic. Acestea au reprezentat 8% din înmatriculări în Europa Occidentală în primele cinci luni ale acestui an, respectiv circa 356.000 de vehicule, mai multe decât în întreg anul 2019.

Nu mai rămâne decât ca Bruxellesul să instituie măsuri de sprijin pentru dezvoltarea bornelor de reîncărcare, „suntem deschişi unor reduceri suplimentare de CO2 în 2030”, a declarat recent Oliver Zipse, preşedintele Asociaţiei europene a constructorilor auto (ACEA). Cel mai mare nivel de reticență legat de îmbrățișarea mașinilor electrice ține de sursa de încărcare mai mult sau mai puțin rapidă, iar această problemă este prima care ar trebui soluționată.

„O maşină are în general o durată de viaţă de 15 ani. Dacă vrem să avem un transport complet lipsit de emisii de carbon în 2050, atunci ar trebui ca ultima maşină cu motor termic să fie vândută cel mai târziu în 2035”, estimează Diane Strauss, membră a ONG-ului Transport şi Mediu din Franţa.

Sfârşitul motoarelor cu combustie în „2035 este un bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social, şi 2040, care ar fi prea târziu pe plan climatic”, remarcă preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin.

Realitatea Live

03 Aug. 2021, 21:33
 // Categoria: Economie // Autor:  Cristina Vlah
03 Aug. 2021, 21:33 // Economie //  Cristina Vlah

Uniunea Europeană susține continuarea reformelor în sectorul bancar din țara noastră. În acest sens, ambasadorul UE la Chișinău, Peter Michalko, a discutat cu guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei (BNM), Octavian Armașu, și prim-viceguvernatorul Vladimir Munteanu BNM, în contextul încheierii mandatului Excelenței Sale.

Diplomatul european a menționat despre deschiderea UE de a fi alături de Republica Moldova în procesul de menținere și continuare a reformelor. Peter Michalko a subliniat importanța progresului obținut în acest sens în sectorul bancar drept o premisă esențială pentru dezvoltarea ulterioară, cu un impact social-economic hotărâtor pentru țară. În context, oficialul european a remarcat însemnătatea de a menține  independența BNM pentru asigurarea stabilității financiare.

Oficialii au discutat despre evoluțiile macrofinanciare, importanța reformelor desfășurate în sectorul financiar-bancar în ultimii ani și necesitatea mențineri unei abordări de reformă în continuare, a unui cadru investițional atractiv care să contribuie la incluziunea financiară, noile obiective ale băncii centrale ș.a.

Guvernatorul Băncii Naționale a apreciat sprijinul continuu al UE oferit Republicii Moldova pentru modernizarea sistemului-financiar bancar, menționând importanța eforturilor băncii centrale pentru valorificarea acestui suport și pe viitor. Octavian Armașu s-a mai referit la obiectivul major al BNM de fortificare a sectorului financiar-nebancar în urma transferului în următorii ani de la CNPF al unor competențe de reglementare și supraveghere a acestuia.

Discuțiile au cuprins de asemenea, realizarea angajamentelor asumate de Republica Moldova în cadrul Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană, care, pe termen lung, are o destinație fermă de a aduce beneficii tuturor cetățenilor țării noastre.

 
Expoziție în aer liber “Muzeul Prado iese în stradă”
Expoziție în aer liber “Muzeul Prado iese în stradă”
Șoferii (nu) respectă și (nu) acordă prioritate transportului public, în Capitală
Șoferii (nu) respectă și (nu) acordă prioritate transportului public, în Capitală
Expoziție dedicată istoriei ghetoului din Chișinău
Expoziție dedicată istoriei ghetoului din Chișinău
Emilia Plugaru publică volumul de poezii “Cer de sineală”
Emilia Plugaru publică volumul de poezii “Cer de sineală”
Circulația rutieră pe strada Ion Creangă a fost parțial reluată
Circulația rutieră pe strada Ion Creangă a fost parțial reluată
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate