Alexandru Slusari, actualmente președinte al Asociației „Forța Fermierilor”, deputata PAS Ina Coșeru și expertul Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM), Alexandru Morcov, participă joi, 21 iulie, la emisiunea „Территория свободы” cu Lilia Burakovski.
Subiectul ediției de azi este Raportul Comisiei de anchetă privind modul de exploatare a substanțelor minerale utile.
Emisiunea poate fi urmărită în direct pe RLIVE TV, pe pagina noastră de Facebook Rlive.md, precum și pe pagina de Facebook Lisa.md, la ora 19:00.
Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a lăsat de înțeles că nu este responsabil să răspundă de problemele Căilor Ferate din Moldova (CFM). Oficialul a declarat jurnaliștilor că instituția are un director general, care trebuie să ia decizii împreună cu membrii Consiliului de administrație, despre modul în care întreprinderea își desfășoară activitatea economică.
Declarația a fost făcută după ce presa l-a întrebat pe Bolea despre motivele pentru care trenul Chișinău – Iași va circula doar de trei ori pe săptămână. Conform funcționarului, datorită măsurilor întreprinse de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale restanțele salariale de la CFM s-au redus de la 9 la 4 luni, instituția primește motorină, iar trenurile vor circula din nou pe segmentul Fălciu – Cantemir.
„Calea Ferata Republicii Moldovei este un agent economic care are un director general,care ocupă acea funcție în bază unui concurs. Are consiliu de administrare. Are toată competența și responsabilitatea de a lua decizii împreună cu consiliul său de administrare. Ministerul Infrastructurii este responsabil și are competențăpe segmentul de elaborare a actelor normative, strategiilor de dezvoltare,atragere de fonduri. (…) Și eu vă rog frumos, toate întrebările la directorul Căilor Ferate a Republicii Moldova”, a răspuns Bolea jurnaliștilor.
CFM se confruntă cu dificultăți financiare urmare a reducerii traficului de mărfuri, potrivit BANI.MD. În 2024, întreprinderea a înregistrat pierderi de 228 milioane lei și restanțe salariale de peste 100 milioane lei. În primul trimestru din 2025, declinul a continuat, volumul de mărfuri transportate fiind redus cu 15,7%, iar parcursul în tone-kilometri cu aproape 30% față de perioada similară a anului precedent.