Curs valutar
  • EUR
    19.7102
    0%
  • USD
    17.1118
    0%
  • RUB
    0.2110
    0%
  • RON
    3.8763
    0%
  • UAH
    0.4067
    0%

Chironda, din nou la rampă: Fluidizarea traficului de către polițiști, o invenție electorală de pe vremea Silviei Radu

25 Nov. 2021, 15:23
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Realitatea.md
25 Nov. 2021, 15:23 // Actualitate //  Realitatea.md

Ex-viceprimarul Capitalei Victor Chironda „sare” din nou în capul primarului Ion Ceban și declară că „scoaterea polițiștilor de patrulare și impunerea lor să fluidizeze traficul este o invenție electorală de pe vremea Silviei Radu”. Acest lucru se întâmplă după ce edilul Capitalei s-a expus de mai multe ori pentru implicarea polițiștilor în fluidizarea traficului din Capitală în orele de vârf.

„Nu ești nici inginer de trafic, nici drumar, nici urbanist, nici arhitect și nici măcar pe Varlamov nu îl urmărești. Unica treabă cu acest domeniu pe care o ai este că poate ai permis de conducere și mai conduci uneori mașina. Dar așa se întâmplă că devii primar. Și brusc, peste noapte, în mod obligatoriu și neîndoielnic, în capul juristului/economistului/medicului/bucătarului/politicianului se descoperă un bagaj vast de cunoștințe în domeniul siguranței rutiere, managementului traficului, ingineriei de trafic și planificării mobilității urbane”, se arată în mesajul publicat pe Facebook de Victor Chironda.

Totodată, potrivit lui Chironda, Ceban „umblă pe la emisiuni și debitează „soluții” precum circulația pe contrasens sau plasarea polițiștilor la fiecare intersecție, pe post de semafoare”.

„Oamenii ascultă și cred că așa și este. Cu această ocazie, vreau să fac o clarificare atât pentru supermanagerii de la primărie cât și pentru publicul larg: Conform legii (LEGE Nr. 131, privind siguranţa traficului rutier) de întreținerea, amenajarea, semnalizarea drumurilor locale, cât și de organizarea traficului pentru îmbunătățirea fluenței și siguranței este responsabilă Administrația Publică Locală (adică Primăria prin Direcția de Transport). Poliția, prin subdiviziunile sale, are rolul de monitorizare a respectării Regulamentului Circulației Rutiere și de aplicare a legii în cazurile încălcării acestui regulament. Atât”.

Mai mult, fostul viceprimar declară că „impunerea” polițiștilor de patrulare să gestioneze traficul contravine prevedilor legale.

„Scoaterea polițiștilor din patrulare și impunerea lor să „fluidizeze” traficul este o invenție electorală de pe vremea Silviei Radu. Aceasta contravine prevederilor legale și este o practică nocivă, pentru că agenții de patrulare în loc să se ocupe de responsabilitățile lor directe, pierd timpul în intersecții, mutând ambuteiajele dintr-o intersecție în alta. În același timp, reforma Direcției de Transport a fost dată uitării (direcția stă al treilea an cu director interimar), Strategia de Trafic Inteligent elaborată de mine a fost aruncată la gunoi, incompetentul șef al serviciului Siguranța Rutieră așa și stă în funcție, iar managerii eficienți de la Direcția Transport se ocupă cu repartizarea contractelor de lucrări de reparații a străzilor firmelor afiliate lui Boldurescu și prietenilor săi. Este incredibil cât de tare poți să ii ai de proști pe orășeni, ca să le povestești brașoave despre lupta cu ambuteiajele când tu și subalternii tăi ești principala lor problemă”, se mai arată în mesajul lui Chironda.

Realitatea.md amintește că în luna septembrie curent, în cadrul unei întrevederi a primarului general al Capitalei, Ion Ceban cu ministra Afacerilor Interne, Ana Revenco declara că „Ministerul Afacerilor Interne are anumite competențe de dirijare a traficului, dar acestea țin mai degrabă de situații excepționale (atunci când nu funcționează corespunzător semafoarele, în cazul unor calamități, în perioada Sărbătorilor ori atunci când în oraș sunt anumite delegații de rang înalt). În rest, în condiții obișnuite, fluidizarea circulației este atribuția primăriei și trebuie îmbunătățită cu sisteme de semaforizare – de dorit inteligente – de programe moderne de management al traficului, de planul bine definit de circulație a transportului și fluxurilor de transport, de semne și marcaje rutiere vizibile și bine întreținute”.

Realitatea Live

Plăți SEPA cu ZERO comision, doar la Victoriabank
Plăți SEPA cu ZERO comision, doar la Victoriabank
OTP Bank S.A. intră oficial în SEPA. Beneficiază de plăți rapide și avantajoase în EUR
OTP Bank S.A. intră oficial în SEPA. Beneficiază de plăți rapide și avantajoase în EUR
Apple Pay, disponibil pentru clienții e-commerce ai Victoriabank
Apple Pay, disponibil pentru clienții e-commerce ai Victoriabank
Victoriabank finalizează achiziția Microinvest
Victoriabank finalizează achiziția Microinvest
„IQ FEST” – Primul festival de jocuri intelectuale va avea loc la Chișinău
„IQ FEST” – Primul festival de jocuri intelectuale va avea loc la Chișinău
Asigură-ți progresul financiar. Deschide un depozit și poți câștiga un depozit PROGRESS de 10.000 sau 50.000 MDL!
Asigură-ți progresul financiar. Deschide un depozit și poți câștiga un depozit PROGRESS de 10.000 sau 50.000 MDL!
Show Must Go ON la Castel Mimi cu vin tânăr, masterclass la făcut plăcinte, Zinaida Julea și Ansamblul Plăieșii
Show Must Go ON la Castel Mimi cu vin tânăr, masterclass la făcut plăcinte, Zinaida Julea și Ansamblul Plăieșii
Idei de acoperișuri pentru case moderne
Idei de acoperișuri pentru case moderne
09 Nov. 2025, 14:12
 // Categoria: În Lume // Autor:  Realitatea.md
09 Nov. 2025, 14:12 // În Lume //  Realitatea.md

Comisia Europeană vrea să construiască o rețea feroviară de mare viteză care să lege principalele capitale în doar câteva ore, reducând considerabil timpii de călătorie. Berlin–Copenhaga în patru ore și Sofia–Atena în șase ore, susțin inițiatorii proiectului, transmite adevărul.ro.

Executivul de la Bruxelles a anunțat o viziune ambițioasă: trenuri care să atingă viteze de peste 250 km/h, reducând semnificativ timpii de călătorie.

Dacă proiectul va fi pus în aplicare, călătoria între Berlin și Copenhaga ar urma să dureze doar patru ore până în 2030 (față de șapte acum), iar între Sofia și Atena doar șase ore până în 2035 (în loc de aproape 14). Tallinn și Riga ar fi legate printr-o rută de o oră și 45 de minute, iar drumul dintre Lisabona și Madrid ar fi redus la trei ore, de la nouă.

„Planurile arată cum putem crea o rețea feroviară de mare viteză, cu adevărat europeană, până în 2040”, a declarat Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru transporturi. El susține că o astfel de infrastructură ar face trenul o alternativă reală la zborurile pe distanțe scurte și medii în Europa.

În ciuda apelurilor repetate la o mobilitate mai verde, trenurile rapide transfrontaliere rămân o raritate. Lipsa infrastructurii adecvate, reglementările diferite, sistemele incompatibile și biletele greu de cumpărat fac ca rețeaua feroviară europeană să fie departe de un sistem unitar.

Potrivit publicației citate, în prezent, cei 12.128 km de linii de mare viteză sunt concentrați în patru țări: Franța, Germania, Italia și Spania. Europa Centrală și de Est rămâne „slab conectată”.

Pentru a tripla dimensiunea rețelei și a permite trenurilor să atingă viteze de peste 250 km/h, ar fi nevoie de aproape 546 miliarde de euro, potrivit estimărilor externe citate de Bruxelles. Finanțarea ar urma să provină din fonduri europene, contribuții naționale și investiții private.

Printre obiectivele anunțate se numără introducerea unui sistem unic de ticketing și armonizarea semnalizării la nivel european.

„Într-o zi, toți pasagerii ar trebui să poată cumpăra un bilet de tren transfrontalier – și, în viitor, chiar un bilet combinat tren-avion – de pe un singur site”, a spus Tzitzikostas.

Comisia intenționează să prezinte propuneri legislative în 2026 pentru a face acest lucru posibil și pentru a extinde drepturile călătorilor.

Scepticismul experților

Nu toți sunt însă convinși. Expertul feroviar independent Jon Worth a spus că lipsesc detaliile concrete privind finanțarea și proiectele specifice.

„Pot să vă dau un exemplu de linie care va fi construită sau de tren care va fi cumpărat ca urmare a acestui document și care nu s-ar fi făcut altfel? Nu, nu pot, pentru că, în esență, nu este un plan propriu-zis. Este mai degrabă o viziune aspiratională”, a spus el.

Worth amintește că Uniunea Europeană are deja un istoric lent în implementarea rețelelor transeuropene de transport.

„De ce ar fi diferit de data aceasta, doar pentru că stabilim un termen cu 10 ani mai departe și vorbim despre trenuri de mare viteză în loc de cele convenționale?”, se întreabă el.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Plăți SEPA cu ZERO comision, doar la Victoriabank
Plăți SEPA cu ZERO comision, doar la Victoriabank
OTP Bank S.A. intră oficial în SEPA. Beneficiază de plăți rapide și avantajoase în EUR
OTP Bank S.A. intră oficial în SEPA. Beneficiază de plăți rapide și avantajoase în EUR
Apple Pay, disponibil pentru clienții e-commerce ai Victoriabank
Apple Pay, disponibil pentru clienții e-commerce ai Victoriabank
Victoriabank finalizează achiziția Microinvest
Victoriabank finalizează achiziția Microinvest
„IQ FEST” – Primul festival de jocuri intelectuale va avea loc la Chișinău
„IQ FEST” – Primul festival de jocuri intelectuale va avea loc la Chișinău
Asigură-ți progresul financiar. Deschide un depozit și poți câștiga un depozit PROGRESS de 10.000 sau 50.000 MDL!
Asigură-ți progresul financiar. Deschide un depozit și poți câștiga un depozit PROGRESS de 10.000 sau 50.000 MDL!
Show Must Go ON la Castel Mimi cu vin tânăr, masterclass la făcut plăcinte, Zinaida Julea și Ansamblul Plăieșii
Show Must Go ON la Castel Mimi cu vin tânăr, masterclass la făcut plăcinte, Zinaida Julea și Ansamblul Plăieșii
Idei de acoperișuri pentru case moderne
Idei de acoperișuri pentru case moderne
 
NO COMMENT | SUMMIT-UL EPC DE LA COPENHAGA
NO COMMENT | SUMMIT-UL EPC DE LA COPENHAGA
NO COMMENT | DECLARAȚIILE CANDIDAȚILOR LA ÎNCHIDEREA SECȚIILOR DE VOT
NO COMMENT | DECLARAȚIILE CANDIDAȚILOR LA ÎNCHIDEREA SECȚIILOR DE VOT
NO COMMENT | REPUBLICA MOLDOVA ÎȘI ALEGE PARLAMENTUL
NO COMMENT | REPUBLICA MOLDOVA ÎȘI ALEGE PARLAMENTUL
NO COMMENT | PENTRU CE VOTEAZĂ MOLDOVENII DIN DIASPORA?
NO COMMENT | PENTRU CE VOTEAZĂ MOLDOVENII DIN DIASPORA?
NO COMMENT | DECLARAȚIILE OFICIALILOR LA IEȘIREA DE LA VOT
NO COMMENT | DECLARAȚIILE OFICIALILOR LA IEȘIREA DE LA VOT
NO COMMENT | CUM AU VOTAT CANDIDAȚII ÎNSCRIȘI ÎN CURSA ELECTORALĂ
NO COMMENT | CUM AU VOTAT CANDIDAȚII ÎNSCRIȘI ÎN CURSA ELECTORALĂ