Secția Autorizare Medicamente din cadrul Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (AMDM) își propune elaborarea și implimentarea unui proiect de management, în baza căruia activitatea departamentului să fie fortificată și eficientizată. O ședință în acest sens a avut loc pe 3 noiembrie, la care a participat conducerea instituției împreună cu reprezentanții secției.
În cadrul discuțiilor, directorul general al Agenției, Dragoș Guțu, a ținut să menționeze că scopul implimentării unui asemenea proiect este înlăturarea carențelor și dificultăților ce parvin în procesul de înregistrare a dosarelor pentru produsele farmaceutice.
„Unul din punctele Strategiei pe care ne-o propunem este reîntoarcerea producătorilor farmaceutici în Republicii Moldova. Pentru a atinge acest scop, trebuie să facilităm accesul lor pe piață, să stabilim un mecansim eficient și operativ de înregistrare a dosarelor. Ne dorim un proces transparent, care se încadrează perfect în timp”, a declarat directorul general al AMDM, Dragoș Guțu.
Proiectul va avea un coordonator și va include segmentele din cadrul procesului de autorizare a dosarelor medicamentelor care necesită a fi revizuite, dar și problemele întâlnite în procesul de înregistrare a dosarelor pentru produsele farmaceutice, depuse de către producători.
Asemenea proiecte, potrivit lui Dragoș Guțu, vor lua amploare în mai multe departamente ale instituției. Directorul AMDM a susținut că până la finele anului curent, se propune ca acestea să fie inițiate în cadrul Laboratorului pentru controlul calității medicamentelor și Serviciului nimicire medicamente. Mai mult decât atât, șeful Agenției a precizat că va contribui și va oferi tot suportul la înregistrarea performanțelor.
Ședința, la care au au participat reprezentanții Secției autorizare medicamente, s-a încheiat cu sesiunea întrebări-răspunsuri, fiind dezbătute și unele propuneri parvenite din partea acestora, ce ar duce la eficientizarea activității pe care o desfășoară zilnic.